Nolix.ru

середа, 5 грудня 2012 р.

У яких випадках товари та послуги, придбані для господарської діяльності без ПДВ, включаються до рядка 11,1 і 11,2 декларації з ПДВ?

У яких випадках товари та послуги, придбані для господарської діяльності без ПДВ, включаються до рядка 11,1 і 11,2 декларації з ПДВ?
   Чи слід відображати ці операції в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних?
   Відповідно до п. 4,1 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 25.11.2011 р. № 1492, в розділ II «Податковий кредит» (рядки 10 - 15 декларації) включаються обсяги придбання (виготовлення, будівництва, спорудження, створення) з податком на додану вартість або без податку на додану вартість товарів / послуг, необоротних активів на митній території України , імпортованих товарів, необоротних активів, отриманих від нерезидента на митній території України послуг, з метою їх подальшого використання у межах господарської діяльності платника податку, окремо за напрямами використання (здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню, звільнені від оподаткування, не є об'єктом оподаткування).
   
   Рядок 11 декларації з ПДВ носить назву «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) без податку на додану вартість на митній території України товарів / послуг та необоротних активів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку для здійснення операцій, які»:
   
   (Рядок 11.1) «підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою»;
   
   (Рядок 11.2) «не є об'єктом оподаткування (стаття 196 розділу V Кодексу) та / або звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди)), та / або не оподатковуються ( поставка послуг за межами митної території України та послуг, місце поставки яких визначено відповідно до пунктів 186,2, 186,3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України) ».
   
   Тому якщо підприємство здійснює виключно обкладаються ПДВ поставки, то всі товари або послуги, придбані без ПДВ (не має значення, з якої причини - чи то постачальник є неплатником ПДВ, то така операція не обкладається ПДВ згідно із законодавством), слід відображати по рядку 11,1 декларації. Наприклад, якщо фізична особа - неплатник ПДВ надавало підприємству послуги з просування сайту в пошукових системах, то вартість таких послуг з датою першої з подій слід відобразити по рядку декларації 11,1.
   
   Якщо у підприємства з'являться продажу товарів / послуг, що не обкладаються ПДВ, то обсяги придбаних товарів / послуг без ПДВ для здійснення таких поставок слід було б відобразити по рядку декларації 11,2. Наприклад, підприємство, що торгує канцтоварами, вирішило продавати шкільні зошити, поставки яких звільнені від оподаткування згідно з пп. 197.1.25 ПКУ. У такому випадку сума придбання зошитів за датою першої з подій відображається по рядку декларації 11,2. У цьому рядку слід відобразити інші товари / послуги, купівля яких має відношення до здійснення поставок зошитів.
   
   У Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних операції по покупці товарів / послуг без ПДВ також відображаються. Пункт 10,4 Порядку ведення реєстру податкових накладних, затвердженого наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002, говорить:
   
   «Облік придбаних товарів / послуг на митній території України в осіб, не зареєстрованих платниками податку на додану вартість, ведеться на підставі документів, що засвідчують поставку таких товарів / послуг».
   
   При цьому згідно з п. 11,1 Порядку № 1002 у графі 1 розділу II Реєстру слід вказувати номер запису документа, що засвідчує факт придбання товарів. Номер запису переноситься на такий документ. У розділі II Реєстру в графах 2, 3, 4 указується дата отримання документа і інші відповідні реквізити, у графі 7 «індивідуальний податковий номер» відображається умовний ІПН "400000000000", в графах 10, 12, 14 і 16 розділу II Реєстру проставляються нулі.
   
   У графі 5 «Вид документа» розділу II Реєстру потрібно вказати «НП» - документ, що засвідчує придбання товарів / послуг на митній території України в осіб, які не зареєстровані платниками податку на додану вартість.
   
   Якщо ж купується товар / послуга без ПДВ у особи, яка зареєстрована платником ПДВ, то у графі 5 слід відобразити код документа «ПН», якщо відсутність ПДВ обумовлено пільгою, встановленою ст. 197 або «Перехідними положеннями» ПКУ.
   
   Якщо продавець - платник ПДВ здійснив поставку, яка не обкладається ПДВ, оскільки не є об'єктом обкладення (ст. 196 ПКУ), то в даному випадку спеціальний код виду документа, на підставі якого формується податковий кредит, Порядком № 1002 не встановлено. Оскільки на такі поставки податкова накладна не складається, у покупця є тільки первинний документ, який підтверджує дату першої з подій з придбання товарів / послуг. Ось його реквізити з кодом «БО» пропонує вказувати податкова служба (лист ДПАУ від 25.10.2011 р. № 4261/6/15-3415-04).
   
   У проекті наказу Мінфіну, яким буде затверджено новий Порядок ведення реєстру податкових накладних, розміщеному на офіційному сайті ДПСУ, упущення щодо відсутності у розділі II Реєстру такого виду документа, як «БО», вже усунуто: п. 2,4 розділу IV нового Порядку містить вид документа «БО», зі вказівкою якого будуть також відображатися не тільки придбання товарів / послуг, які не є об'єктом оподаткування ПДВ, але і коригування податкового кредиту на підставі бухгалтерської довідки.

    
   
   Інна Волянюк
    аудитор, АФ «номін Аудит»
    
    Дата підготовки 23.10.2012
 
За матеріалами: ЛИГА:ЗАКОН
 

Немає коментарів:

Дописати коментар