Відповідно до п. 49.3 ПКУ податкова декларація може бути спрямована поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладень. У разі направлення податкової декларації поштою платник податку зобов'язаний здійснити такий напрямок на адресу відповідного органу ДПС не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації (п. 49.5 ПКУ).
При направленні податкової декларації поштою платник податків повинен керуватися Порядком оформлення поштових відправлень з вкладенням матеріалів і звітності, розрахункових документів і декларацій, затвердженим постановою КМУ від 28.07.97 р. № 799 (далі - Порядок № 799). У п. 6 Порядку № 799 зазначено, як слід заповнювати поштове відправлення. У верхній частині поштового відправлення робиться відмітка «Звіт». Крім заповнення адресних даних відправника і одержувача, необхідно заповнити бланк рекомендованого повідомлення про вручення і скласти опис вкладень поштового відправлення в 2-х примірниках. У ній відправник вказує найменування одержувача і його адреса, поіменний перелік документів, загальну вартість вкладень і підписує її.
Працівник пошти звіряє вкладення з описом, підписує опис та ставить на ній відбиток календарного штемпеля. Один примірник опису він вкладає в поштове відправлення, а інший - повертає відправнику, проставляє на повідомленні про вручення необхідні реквізити та видає відправникові квитанцію (п. 8 Порядку № 799).
Тобто опис із штемпелем і квитанцією є для платника податків тими документами, які підтверджують дату відправлення звітності і сам факт її відправки.
Оформивши своєчасну відправку звітності поштою, платник податку звільняється від будь-якої відповідальності за її неподання або несвоєчасне подання. За втрату, пошкодження або затримку вручення звітності податковому органу відповідальність несе оператор поштового зв'язку (п. 49.6 ПКУ).
Відповідно до п. 49.15 ПКУ податкова декларація, спрямована платником податку поштою, вважається неподання за умови її заповнення з порушенням норм п. 48.3 та 48.4 ПКУ та надсилання податковим органом платнику податків письмової відмови у прийомі його податкової декларації.
Так як підприємством не було отримано письмову відмову в прийомі податкової декларації, то його обов'язок в поданні податкової декларації вважається виконаним. Підтверджуючими документами про подання податкової декларації є опис із штемпелем і квитанція про оплату послуг пошти.
Відповідно до п. 49.15 ПКУ податкова декларація, спрямована платником податку поштою, вважається прийнятою за наявності поштового повідомлення з відміткою про вручення органу ДПС.
Згідно з п. 116 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою КМУ від 05.03.2009 р. № 270, у разі неможливості вручення одержувачем поштового відправлення, внутрішні поштові перекази зберігаються об'єктом поштового зв'язку місця призначення протягом одного місяця з дня їх отримання. Відповідно до п. 117 цих Правил поштові відправлення повертаються об'єктом поштового зв'язку відправнику у разі його письмової заяви, письмової відмови адресата від одержання чи закінчення встановленого терміну зберігання. Причина повернення поштового відправлення відправнику вказується в довідці (форма 20), на якій вказується прізвище працівника, який обробляв кореспонденцію, і проставляється відбиток календарного штемпеля (Порядок пересилання поштових відправлень, затверджений наказом УГП поштового зв'язку «Укрпошта» від 12.05.2006 р. № 211 ).
Таким чином, повернення повідомлення про вручення з відміткою про закінчення терміну зберігання означає, що орган ДПС відмовився отримувати поштове відправлення і воно повернулося на пошту, а потім платнику податків.
Якщо податкова декларація не доставлена до органу ДПС з вини пошти, то згідно з п. 49.6 ПКУ платник податку протягом п'яти робочих днів з дня отримання повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення зобов'язаний надіслати поштою або представити особисто (за його вибором) органу ДПС другий примірник податкової декларації разом з копією повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення.
З усього наведеного випливає, що якщо поштове відправлення повернулося до платника податку внаслідок відмови органу ДПС отримувати його, то обов'язки повторювати спробу у платника немає. Але все ж рекомендуємо в такому випадку повторно відправити податкову декларацію, оскільки за наявності в декларації позитивного значення податкового зобов'язання, воно повинно бути відображено в особовому рахунку платника податків.
Крім того, варто звернути увагу, що в Єдиній базі податкових знань є консультація про те, що в разі, якщо платник податку відправляє податкову декларацію поштою пізніше, ніж за десять днів до закінчення граничного терміну її подання, але при цьому органи ДПС отримують її в терміни, що не перевищують граничні терміни подання декларації, то до такого платника не застосовуються штрафні санкції, визначені ст. 120 ПКУ.
Ольга Буркун
аудитор
Дата підготовки 28.02.2013
За матеріалами: ЛІГА: ЗАКОН
За матеріалами: Блог "Бухгалтер 007"
Немає коментарів:
Дописати коментар