Nolix.ru

вівторок, 12 березня 2013 р.

Відрядження водіїв: підраховуємо дні чн години перебування в поїздці

Ми — автотранспортне господарство, якечасто направляє водіїв у відрядження на автомобілях фірми. Звичайний графік їх роботи — з 8:00 до 17:00, проте у дні службових поїздок робочий день може розпочатися о 06:00, а закінчитися о 20:00.


Підкажіть, будь ласка, чи дозволено вважати подібну поїздку водіїв відрядженням? Чи будуть пять годин (з 06:00 до 08:00 та з 17:00 до 20:00) кваліфікувати як понаднормові та чи можуть вони бути підставою для надання відгулу?

   ВІДПОВІДЬ: Так, описані переміщення водіїв мають повне право називатися відрядженням.
Щодо "зайвих" годин у поїздці, то про жодну понаднормовість не йдеться, відповідно, і на відгули нічого сподіватися. Та поспішаймо повільно, розглянемо, що тут і до чого.
   Поїздка водія — стовідсоткове відрядження. Щоб упевнитися в цьому, достатньо заглянути до п. 1 р. І Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон в редакції наказу Мінфіну України від 17.03.11 р. № 362 (далі — Інструкція про відрядження).
Там сказано: відрядження — це поїздка працівника за розпорядженням керівника на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи (за наявності документів, що підтверджують зв'язок службового відрядження з основною діяльністю підприємства). У Вас усі умови виконано, отже — відрядженню бути!

На замітку!
Інструкція про відрядження обов'язкова до виконання органами держвлади, підприємствами, установами та організаціями, що повністю або частково утримуються (фінансуються) за бюджетні кошти. Для госпрозрахунковців вона — довідковий (пояснювально-роз'яснювальний) норматив. Про це наголосили у своїх листах Мінфін України (від 03.06.11 р. № 31-07230-16-25/13720) та ДПАУ (від 07.09.11 р. № 10077/5/15-1216, а також від 31.03.12 р. № 5742/6/15-1415).

   Відрядження — беремо до уваги дні чи години. Одразу зауважимо, що ми підраховуємо не години, а дні, у які працівник перебуває в поїздці.
  Річ у тому, що днем вибуття у відрядження називають день відправлення поїзда, літака, автобуса або іншого транспортного засобу (у Вашій ситуації — автомобіля підприємства) з місця постійної роботи відрядженого, а днем прибуття, відповідно, день повернення транспортного засобу до місця постійної роботи відрядженого колеги (п. 8 р. І Інструкції про відрядження).
Далі суттєва ремарка: у разі відправлення транспортного засобу до 24 години включно днем вибуття у відрядження вважають поточну добу, а з нуля годин і пізніше — наступну добу. Як бачите — година вибуття (прибуття) важлива лише для визначення дня, у який розпочинається (завершується) службова поїздка.
Крім того, обчислюючи кількість днів відрядження для виплати добових, треба враховувати день вибуття у службову поїздку та день прибуття до місця постійної роботи — як два дні (абз. 2 п. 4 р. II Інструкції про відрядження). Більше того, при відрядженні на один день (знову-таки про години взагалі не йдеться) або в таку місцевість, звідки працівник має змогу щоденно повертатися до місця постійного проживання, добові відшкодовують, як за повну добу (абз. З п. 4 р. II Інструкції про відрядження). Додатково в абз. 2 п. 14 р. І Інструкції про відрядження читаємо: працівнику, який направлений у службове відрядження, оплата праці за виконану роботу здійснюється за всі робочі дні тижня (у черговий раз прискіплива увага до днів!) за графіком, установленим за місцем постійної роботи, та відповідно до умов, визначених трудовим або колективним договором, і розмір такої оплати праці не може бути нижчим середнього заробітку.
   Ну й наостанок контраргумент: у табелі робочого часу в графах, відведених на дні відрядження, у Вас буде стояти відмітка "В", а не кількість відпрацьованих годин. Тож питання про підрахунок понаднормових годин відпадає автоматично.

Ірина Колодій,
консультант 
Блог "buhgalterforever"

Немає коментарів:

Дописати коментар