Nolix.ru

вівторок, 26 березня 2013 р.

Відряджений працівник придбав електронний залізничний квиток і роздрукував посадочний документ. Чи достатньо такого документа для компенсації витрат на відрядження?


Працівник підприємства для поїздки у відрядження придбав електронний залізничний квиток, тобто оплатив проїзд по мережі Інтернет і роздрукував посадочний документ, який пред'явив до бухгалтерської служби для відшкодування витрат на відрядження. Чи достатньо такого документа для
компенсації?
    
   В даний час Державне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Державної адміністрації залізничного транспорту України на своєму сайті проводить продаж електронних проїзних документів. При цьому на потяги «Інтерсіті +» оформляються посадочні документи, які дають право на посадку в поїзд без звернення в залізничну квиткову касу. При придбанні посадочних документів, а також інших електронних квитків, пасажиру для ознайомлення пропонується договір оферти (угоду публічної оферти). Пасажир може оплатити і придбати посадковий документ тільки у разі згоди з умовами даного договору.
   
   У відповідності зі ст. 638 ЦКУ оферта - це пропозиція однієї сторони укласти договір. При цьому договір вважається укладеним в тому випадку, коли інша сторона приймає цю пропозицію (акцепт). Зазначений договір є публічним, тобто згідно ст. 633 ЦКУ його умови однакові для всіх споживачів.
   
   У розділі 1 «Визначення термінів» згаданого договору оферти визначено, що:
   
   посадочний документ - документ, який отримує замовник за результатами оплати проїзних документів і містить повну інформацію про майбутню поїздку (станції посадки, висадки, дату відправлення, рейс, вагон, місце і т. д.) і унікальний номер. Посадочний документ дає право на посадку в поїзд без звернення в залізничну квиткову касу;
   
   ППД (проїзні / перевізні документи) - документ встановленого зразка, який засвідчує право на проїзд залізничним транспортом або перевезення багажу.
   
   Відповідно до п. 4.3 договору оферти замовник зобов'язується у разі, якщо він обміняв посадочний документ на ППД до відправлення поїзда, пред'явити ППД стюард поїзда перед посадкою.
   
   Відповідно до п. 4.4 договору оферти замовник має право:
   
   - Вимагати від виконавця надання послуг відповідно до умов даної угоди;
   
   - При оформленні проїзду в швидкісних електропоїздах «Інтерсіті +», в напрямку «туди і назад» отримати знижку в розмірі 10% від вартості проїзду;
   
   - При оформленні проїзду здійснити посадку в поїзд по посадковому документу без звернення в залізничну квиткову касу;
   
   - При оформленні проїзду з посадковим документом отримати ППД у стюарда поїзда.
   
   Крім того, в самому посадковому документі також зазначено, що для отримання звітного документа необхідно звернутися до провідника поїзда.
   
   Враховуючи вищевикладене, можна прийти до висновку, що посадочний документ не є підставою для здійснення компенсації відрядженому працівнику витрат на проїзд залізничним транспортом. Єдиним документом, що дає таке право, є проїзний / перевізний документ встановленого зразка.
   
   Згідно з пп. 140.1.7 ПКУ до складу податкових витрат відносяться витрати на відрядження в межах фактичних витрат, у тому числі на проїзд до місця відрядження і назад, що повинно бути забезпечено підтверджуючими документами, що засвідчують вартість таких витрат, у вигляді транспортних квитків.
   
   Для забезпечення компенсації в конкретному випадку можна рекомендувати звернутися з бланком посадочного документа в залізничну касу з проханням роздрукувати проїзний / перевізний документ встановленого зразка. На нашу думку, оскільки за таким документом в будь-якому випадку за правилами договору оферти пасажир звертається через якийсь час після оплати, каса може оформити його навіть після поїздки.
    
   Ольга Буркун
   аудитор
    
   Дата підготовки 20.03.2013

За матеріалами: ЛІГА: ЗАКОН
За матеріалами: Блог "buhgalterforever"

Немає коментарів:

Дописати коментар