У відповідності до підпункту 195.1.3. ПКУ послуги з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом оподатковують ПДВ за нульовою ставкою. При цьому, перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом. Мінінфраструктури в листі від 19.09.2011 р. N 7885/11/10-11 пояснює, що ж таке єдиний міжнародний перевізний документ. МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ ЛИСТ від 19.09.2011 р. N 7885/11/10-11 Міністерством інфраструктури опрацьовано лист ДПС України від 09.09.2011 р. N 7/5/15-3416 щодо єдиного міжнародного перевізного документа для кожного виду перевезень (пасажирське, вантажне) та для кожного виду транспорту (залізничний, автомобільний, морський, річковий, авіаційний), а також інформування про нормативно-правові акти, якими врегульовано порядок видачі та оформлення цих документів, і в межах компетенції повідомляється таке. 1. Загальна інформація щодо вантажних перевезень Відповідно до Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні. Такими документами можуть бути: - авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); - міжнародна автомобільна накладна (CMR); - накладна СМГС (накладна УМВС) (статті 2 та 7 УМВС); - коносамент (Bill of Lading); - накладна ЦІМ (СІМ); - вантажна відомість (Cargo Manifest); - інші документи, визначені законами України. Згідно з постановою КМУ від 25.12.2002 р. N 1948 «Деякі питання здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних поштових та експрес-відправленнях» єдиний транспортний документ – документ, за яким здійснюється перевезення вантажу (як єдиний транспортний документ можуть використовуватися загальні авіа-накладні (AWB – airwaybill, MAWB – master airwaybill), CMR, Bill of Lading (коносамент) тощо). 2. Щодо авіаперевезень Відповідно до пункту 40 частини першої статті 1 Повітряного кодексу України єдиний міжнародний перевізний документ – документ, що підтверджує міжнародний характер авіаційного перевезення у разі його виконання за межами митної території України. Єдиним міжнародним перевізним документом є Генеральна декларація, належним чином оформлена експлуатантом відповідно до доповнення 1 до додатка 9 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію. 3. Щодо автоперевезень Відповідно до статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» міжнародні перевезення пасажирів і вантажів – перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом з перетином державного кордону; міжнародні човникові (маятникові) перевезення – перевезення, що передбачають прямі та зворотні поїздки груп пасажирів з певного місця відправлення до певного місця призначення. Статтею 1 Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів визначено, що ця Конвенція«застосовується до будь-якого договору автомобільного перевезення вантажів транспортними засобами за винагороду, коли зазначені в договорі місце прийняття вантажу для перевезення і місце, передбачене для доставки, знаходяться у двох різних країнах, з яких принаймні одна є договірною країною, незважаючи на місце проживання і громадянство сторін». Тобто Конвенція вказує на початок перевезення – місце прийняття вантажу для перевезення та його завершення – місце, передбачене для доставки. Згідно зі статтею 4 Конвенції «договір перевезення підтверджується складанням вантажної накладної», яка і є міжнародним перевізним документом, що відображає шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення. Відповідно до статті 9 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» та статті 6 Закону України «Про транзит вантажів» перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, а саме міжнародною автомобільною накладною (CMR). Стосовно питання єдиного міжнародного перевізного документа для перевезення пасажирів Мінінфраструктури повідомляє, що чинним законодавством, у тому числі міжнародним, яке є обов’язковим для виконання на території України, це питання не визначаю. 4. Щодо залізничних перевезень Згідно з Порядком внесення уповноваженими особами до бюджету податку на додану вартість з об’єктів оподаткування, що виникають у зв’язку з постачанням підприємствами залізничного транспорту послуг з їх основної діяльності, затвердженим постановою КМУ від 02.03.2011 р. N 187, підставою для застосування нульової ставки ПДВ у міжнародному залізничному сполученні (крім транзитних перевезень) є накладні УМВС (СМГС), ЦІМ (СІМ) та уніфікована накладна ЦІМ/УМВС (ЦИМ/СМГС). Розрахунки за постачання послуг з перевезення (переміщення) вантажів та пасажирів транзитом через митну територію України, а також послуг, пов’язаних з таким перевезенням (переміщенням), проводяться державним підприємством «Український державний розрахунковий центр міжнародних перевезень», яке веде в установленому порядку податковий облік дохідних надходжень на підставі накладних УМВС (СМГС), ЦІМ (СІМ) та уніфікованої накладної ЦІМ/УМВС (ЦИМ/СМГС) і оформляє податкові накладні вантажовідправникам та/або вантажоотримувачам (покупцям). Залізничні вантажні перевезення у міжнародному сполученні здійснюються за перевізними документами:
Оформлення перевезення у міжнародному сполученні (по країнах СНД та Балтії) здійснюється за проїзними та перевізними документами, затвердженими спільним наказом Міністерства транспорту України та ДПАУ від 24.10.2001 р. N 712/431 «Про затвердження Порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті» (із змінами та доповненнями), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.02.2002 р. за N 116/6404. Зразки проїзних та перевізних документів, які використовуються при автоматизованому та ручному продажі у міжнародному сполученні (по країнах СНД та Балтії), наведено у додатках 6 – 22 зазначеного наказу, це: - «Проїзний документ, повний, код 11″; - «Проїзний документ, дитячий, код 12″; - «Проїзний документ, пільговий, код 21″; - «Проїзний документ, пільговий груповий, код 22″; - «Проїзний документ/плацкарта»; - «Проїзний документ АСК «ЕКСПРЕС»; - «Комплект перевізних документів, форма ЛУ-12″; - «Комплект перевізних документів, форма ЛУ-12а»; - «Комплект перевізних документів, форма ЛУ-12б»; - «Комплект перевізних документів, форма ЛУ-12в»; - «Комплект перевізних документів /АСК «ЕКСПРЕС»; - «Квитанція, код ГУ-57″; - «Квитанція, код ГУ-57а»; - «Додатковий примірник перевізного документа на багаж, вантажобагаж, пошту АСК «ЕКСПРЕС». Оформлення перевезення пасажирів у міжнародному сполученні (по країнах Схід – Захід) здійснюється за проїзними документами, передбаченими Угодою про міжнародне пасажирське сполучення (УМПС). Зразки проїзних та перевізних документів, які використовуються при автоматизованому та ручному продажі у міжнародному сполученні Схід – Захід, наведені в зазначеній Угоді, до них належать: - комбінований проїзний документ RCT-2 EXPRTSS АСУ ПП УЗ; - квиток-купон; - плацкарта; - доплатна квитанція. 5. Щодо морських та річкових перевезень Відповідно до пункту 7 статті 1 Конвенції ООН про морські перевезення вантажів «коносамент означает документ, который подтверждает договор морской перевозки и прием или погрузку груза перевозчиком и в соответствии с которым перевозчик обязуется сдать груз против этого документа. Указание в документе о том, что груз должен быть сдан приказу поименованного лица или приказу, или предъявителю, представляет собой такое обязательство». Конвенції про уніфікацію деяких правил про коносамент 1924 року укладено з метою встановлення єдиних правил, що стосуються коносамента. Відповідно до частин 1 та 2 статті 10 цієї Конвенції її положення застосовуються до будь-якого коносамента, що відноситься до перевезення вантажів між портами двох різних держав, якщо: a) коносамент видано в Договірній державі; або b) перевезення здійснювалось з порту, що знаходиться у Договірній державі; або c) договір, що міститься в коносаменті або засвідчений ним, передбачає, що правила цієї Конвенції або законодавства, яке вводить їх у дію до законодавства будь-якої держави, застосовуються до цього договору, яка б не була національність судна, перевізника, відправника, отримувача або іншої заінтересованої особи. Кожна Договірна держава застосовує до вказаних вище коносаментів положення цієї Конвенції. Заступник Міністра О. Плотнікова | |||||||||
По материалам: Налоговый кодекс Украины |
Бухгалтер Forever - Будь завжди в курсі подій !!!
Nolix.ru
вівторок, 27 листопада 2012 р.
Єдиний міжнародний перевізний документ
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар